iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Det blir en...

Av ell - 19 oktober 2012 17:32

Från vecka 19 till 18 igen - då gör vi om den här veckan! Det är ju inte alltid man får möjlighet att gå bakåt i tiden. På gårdagens ultraljud blev jag nämligen framflyttad sex dagar, och då är det bara att göra om halva vecka 18 och sedan 19 igen... Ett annat besked vi fick (eller såg med egna ögon, det var ganska uppenbart...) var ett vi väntar en pojke   En liten lillebror. Mannen hade rätt och jag gissade fel. Det ska bli jättemysigt! Det spelar ju ingen roll egentligen, vad det blir, men det är faktiskt skönt att veta den här gången vad man ska ställa in sig på.

 

Här är gossebarnet vi längtar efter   


Ja ultraljud igår som sagt, det var vårt RutinUltraljud på mvc. I morse fick jag kasta mig in (nåja) i en taxi för att ta ett läkaråterbud och göra ännu ett ultraljud med en läkare. Hon sjukskrev mig i ytterligare två veckor på grund av blödningsrisk. Moderkakan har vuxit med uppåt lite grand men ligger delvis för, förhoppningsvis följer den med ännu högre upp så småningom. Efter de här två veckorna är tanken att jag ska arbeta halvtid och få hjälp med resor till och från jobbet. Cykeln får jag återse till våren när foglossning (förhoppningsvis) är ett minne blott!


Det känns väldigt skönt trots allt att ha någonting att ställa in mig på.


Nu är det fredagskväll. Kyckling rödvinssås säger han som orkar laga mat i kväll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards