iskrivandestund

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av ell - 22 oktober 2012 13:25

Jag antar att jag bytt yrkesbana, och jobbar numera i en telefonväxel. Åtminstone är det så det måste kännas. Rör mig ut och innan mellan olika telefonväxlar och telefonsvarare. Det är chefen som ska ringa upp så att vi kan prata arbetstider, det är Försäkringskassan som ska ringa upp och för att diskutera arbetsresor, det är vårdcentralen som ska ringa upp så att jag får en sjukgymnast... Ska även ringa körskolan, samt kommunen för att meddela ny taxa på grund av min sjukskrivning. Och idag, just idag, är nog hela Sveriges yrkeskår på tjänsteärende, på lunch, i ett möte, de har inte börjat ännu, de är på ännu ett tjänsteärende och sedan har de gått för dagen!

 


Under tiden läser jag körkortsteori och äter gårdagens rester, inte fel med porterstek såhär en helt vanlig måndag.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards