iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Helgdagar, kalas och ännu en bilburen familj i kombi

Av ell - 2 januari 2013 21:26

Jul, nyår, femtioelva födelsedagar i vår släkt och ett förvärvat körkort har kommit emellan datorsittandet den senaste tiden. Dåligt dåligt. Varje år undrar jag varför alla jag känner fyller år nu? Fyra kalas på en och en halv vecka har jag varit på. Imorgon syrran, på söndag mamma, och inte slutar det där... När man ingen ork för tillställningar har ska man kalasa som värst. Är barnsligt glad och stolt för att jag numera både är körkortsinnehavare och bilägare dock! Det hade helt klart funnits bättre och mindre smärtfyllda perioder i livet att ta det på, men har man kommit nästan mot slutet... Det kändes fel att ge upp. Kan ju köra kortare sträckor i alla fall. På fredag hämtar vi brum brum. Den ska revolutionera vår vardag. Älskar den redan. Älskar att jag ska bli bilburen efter år av cyklande, spårvagnsåkande och bussväntande. Har uppfyllt en viss miljökvot där tycker jag. När jag kom hem efter uppkörningen spelade mannen den här låten och den beskriver verkligen min situation, kan inte bättre beskriva den!


Julen var fin och nyår likaså, glada barn, pratglada gamlingar och en trött mamma. Mannen och jag lyckades med konststycket att köpa en exakt likadan julklapp till varandra, och då skulle vi inte köpa någonting alls. Tror vi känner varandra ganska bra.


Julfirande, tomten på besök

 



Mellandagarna, tåglek...

 



Nyårsgott hos mina föräldrar

 


Idag har halva dagen gått åt till bilinköp och bilinköps-relaterade saker som kontrakt för parkering och liknande. Resten av dagen har jag tagit det lugnt på sängen med en bok och inte orkat lyfta ett finger, det var skönt när en vän till mannen kom och hämtade upp honom för att åka och fira en annan kompis som fyller år (födelsedag igen). Skönt att få vara i fred ibland. Hade inte bidragit med mycket ändå. Nu ska jag kolla amningskläder på nätet, vecka 29 nu. Börjar bli lite tungt nu, och jobbigt att andas. Undrar hur lungorna får plats egentligen. Nu hickar någon i min mage. En ganska mysig känsla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards