iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

2014 är det nya svarta

Av ell - 7 januari 2013 19:44

För resten av Sverige är väl det här en börja-jobba-igen-måndag, men inte för oss. Visserligen började dotterns förskola idag efter juluppehållet men vi andra i familjen har varit sjukskrivna respektive lediga efter nattjobb. Dottern håller på att somna nu efter en händelserik dag, vad hon längtade tillbaka till förskolan! Jaaa! ropade hon det första hon gjorde i morse när jag väckte henne.


Annars... En ståbräda har införskaffats idag, det blir nog bra. Karln tog sushi till lunch, mmm det var längesedan. Ingenting jag äter superofta men blev sugen på det när jag tänker efter, får vänta ett par månader till bara. När dottern var några dagar gammal kom en vän till mig hem med sushi, gud vad gott det var, minns det som en av de bästa sakerna som hände under dotterns första levnadstid. Det och ostbrickan på BB. Hmm, jag minns såklart andra bra saker också från den tiden som inte har med mat att göra. Det första glaset rödvin till exempel   


Vi ska se en film snart. Funderade på Tarantinos nya men insåg att den är för lång just nu. Icke sittvänlig. Får bli någon annan. Får mig att tänka på att det snart är filmfestival i en närbelägen större stad, men den blir tyvärr inte förärad med ett besök av oss i år. Leder och fogar och annat knepigt säger åt mig att satsa på 2014 istället. En gång i världen när jag bodde i denna västsvenska större stad var vi ett gäng som brukade ta en heldag och se massa film, äta gott, se mer film, ta ett par öl, se film... Och kanske en öl till. Lyste definitivt upp vintermörkret, det som är i januari-februariskiftet när julen är över och endast det långrandiga, slaskiga, grå återstår innan våren kommer. Men 2014, det är nog ett bra år för film, mat och öl, det känner jag på mig.


Igår var det dags att sitta till bords hos mina föräldrar igen, den här gången för att fira min kära mor som blev 56 år ung. Det var bara fem dagar sedan föregående sammankomst, de hade inte ens tagit bort bordsdekorationerna, det är ju knappast någon idé. Gott hade hon gjort i alla fall   


Nu kom dottern upp, för femtioelfte gången. Många pottbesök ikväll. Och kolla läget lite. Inträffar ofelbart just de kvällar jag och mannen inte setts på länge (jobb, bortakvällar) och tänkt sätta oss i soffan och få igång filmen...


Mvc i morgon, vecka 30 idag. Inledningsmeningen på den länkade sidan; "Nu kanske det börjar kännas som att du varit gravid i en evighet och det kan vara svårt att tänka sig att du ska vara gravid i ytterligare 10 veckor"... Behöver jag säga mer?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards