iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Omtanke idag

Av ell - 14 februari 2013 20:30

Trots att jag somnade vid femtiden på eftermiddagen och sov en halvtimma, vill ögonen bara gå igen och jag väntar på att få gå och lägga mig igen. Det känns som i början av graviditeten igen, tröttheten. Eller som i slutet, precis som det kan vara. Det går inte att föreställa sig att man kan vara såhär trött om man aldrig varit gravid. En bakfylla efter en festnatt är en Redbull-kur i jämförelse.


Jag längtar verkligen nu! Vi har förberett det mesta inför att lillen kommer. Lite kvar. Ligger på kvällarna och pratar och sjunger med det livliga liv jag har i magen. Han svarar. Får känslan av att han är frustrerad och vill komma ut och kolla vem/vilka det är som pratar med honom. Det börjar kännas verkligt att vi kommer att ha en bebis här hos oss snart, om några veckor.

Det jag tänker mest av allt på nu är hur vi kommer att ha det i vår familj när han kommer, och på hur han har det där inne, det normala med graviditeten om man säger så. Det är inte så att jag inte har ont längre, tvärtom, men jag är trött på att prata om det och fokusera på det negativa. Vill prata om bebis, syskon, förlossning, ja allt möjligt som hör en normal graviditet till. Hellre om förvärkarna, för det hör till. Är så trött på att se kryckorna eller att få frågor om dem, att jag kan spy. Med allra största tacksamhet över människors omtanke får jag ibland bita mig i läppen för att inte svara kort eller oartigt när någon frågar. Jag vill trots allt minnas den här tiden och min sista graviditet som en fin sak för mig och oss, inte som någon opraktisk sjukdom.


Förvärkar ja. Kvällar och nätter, mest. Det gör ondare med andra barnet, som de säger. Tur man får chansen att öva andning inför förlossningen i alla fall    


Idag är det Alla    Dag och vi har alla tre fått och gett varandra en liten omtanke. Bara nåt litet. I tisdags var det fetmatisdagen, lite semla fick det bli

 


Nej nu ska jag krypa ner med en bok, vet knappt om jag är vaken eller inte längre...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards