iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Här finns frallor

Av ell - 8 oktober 2012 13:14

Morgonen började tidigt, efter en natt med sömn som kunde varit bättre. Å andra sidan kunde det också varit värre, men det spar vi till de sista graviditetsmånaderna..! En vän till mannen kom förbi med frallor

 

till frukost, gott och trevligt med lite sällskap på våra annars äta-i-omgångar-morgnar vi har här på vardagarna då vi alla har så olika tider. De begav sig i väg till sina jobb och lämnade dottern på förskolan, jag tog en buss till stan. Lämnar ju knappt hemmet nuförtiden så det var ju ett riktigt äventyr, haha. Klev av utanför den butik jag skulle till, provade mig igenom hela deras sortiment mammabyxor (pust, aj, vila lite på bänken) och bestämde mig slutligen för fyra par byxor. Man får ju variera tunika-och-tightsträsket lite. Kände mig lite lyckligare och hoppade på bussen utanför butiken, åkte hem igen.

Under min förra graviditet gjorde jag misstaget att köpa alldeles för få mammakläder, tyckte det var onödigt och dyrt då. Och visst är det inte jättekul att lägga pengar på plagg man kan ha i några få månader, men om jag kan komma runt att känna mig alltför tråkig i den tunga, otympliga kropp som snart blir min så har jag den här gången bestämt att jag är värd lite variation i garderoben!


Om en och en halv vecka är det dags för nästa läkarkontroll och ultraljud. Är såklart nervös inför det, kommer moderkakan att ha börjat växa med uppåt? Är det för tidigt? Mår bebis fortfarande bra? Går in i vecka 18 idag. Det drar och växer och gör ont. Lever och rör sig där inne gör det i alla fall, det lugnar!

Vi har bestämt oss för att vi den här gången vill veta vad det är för kön på barnet, hoppas att vi kan få se det nästa vecka. Har redan namn på lager så vi väntar med spänning på att få börja kalla plutten där inne för något av dem... Men hur ska man göra med alla andra, med omvärlden? Ska man berätta för dem i fall vi väntar en pojke eller flicka, spelar det någon roll för någon annan?


Om en timma kommer dottern hem från förskolan, sedan får vi finbesök från stora staden. En vän har spontant vägarna förbi. Vilken tur att det blev över från frallfrukosten.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards