iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Kula eller hus

Av ell - 29 november 2012 20:01

Karln är på ett stort, gult varuhus i västsverige, dottern somnade som en stock och jag har varit ute och kört bil. Mina föräldrar åkte hem för en stund sedan, njuter av lugnet och tystnaden... Ska nog göra en kopp te. Körningen gick bra men orkade inte köra så länge idag, fick ont. Men jag ska klara detta så jag kan slappna av sedan.


Har försökt göra i ordning lite här hemma inför julpyntandet som ska ske i helgen, börjar nog i morgon. Fram med tomtar och ljus, mysigt i vårt hus   Vattengympat idag, tog det försiktigt, tycker tyvärr att värken blivit värre.


Små små snöflingor faller, kylan har kommit, i morgon mvc-besök. Första besöket sedan inskrivningen i vecka 12, ska bli spännande och kul att höra det lilla hjärtat slå! Har redan fått höra att jag har stor mage, "Det är en rejäl kula du fått" sa min kära mor. "Säg inte så, förstår du hur den kommer se ut om fyra månader?" Fick väldigt stor mage förra gången och den här verkar följa i samma spår. Så olika det där kan vara. En del som snart ska föda har en rund liten kula på magen medan andra är stora som hus. Mötte en kompis för något år sedan några dagar innan barnet kom, hon gick snabbt fram på trottoaren med sin lilla kula och böjde sig ner efter något på marken. Bryr mig inte om hur min mage ser ut under graviditeten egentligen, tänker mest på bristningarna man kan få sedan. Det ska man ju heller inte bry sig om egentligen, kärleksspår efter att ha burit på det finaste i världen och allt det där. Men andra verkar bry sig för jag har fått frågan flera gånger under båda graviditeterna, "Har du fått några bristningar?" Går ju inte att inte tänka på det, när andra gör det.


Dags att börja beställa lite klappar till dottern nu, på hennes tomtelista kan vi välja mellan femtioelva typer av gosedjur, doktorsväska, lyftkran, leksaks-gräs (?) och ett antal andra saker... Hon har smak för mycket, men ännu ingen särskilt dyr smak   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards