iskrivandestund

Alla inlägg den 23 november 2012

Av ell - 23 november 2012 16:29

När jag är utomhus får jag ofta frågan om vad som hänt eller på vilket sätt jag är skadad, folk ser ju att jag går med kryckor. Det är oftast mest något äldre personer som frågar (det är de som åker buss...), busschaufförer, andra patienter på rehabiliteringen... De kvinnor eller tanter som frågar ser ofta magen och kopplar ihop det, och vet precis vad jag pratar om bara jag säger "foglossning". De vet vad det innebär, de har haft det själva eller så har de en dotter med samma problem eller så. Männen (de något äldre) eller farbröderna ser i många fall ut som frågetecken vid ordet "foglossning", de "ser" inte magen och tror att jag "...spelat fotboll kanske?" eller "...ramlat och slagit mig?" Foglossning får jag förklara men det klingar ingen klocka, de vet inte vad det är. Är det inte konstigt? De vet inte att det är övergående, de undrar alltid om det är farligt för barnet. Damerna i samma ålder är mycket bekanta med foglossning men själva har de inte en susning, pratade de inte med varandra förr eller? Vad gjorde männen alla de månader eller år deras kvinnor var gravida?


Fick just ett meddelande från en vän om att jag inte får glömma På Spåret-premiären ikväll, och inte heller somna ifrån den   Tack! Jag ska sitta klistrad, och hålla ögonlocken öppna med tändstickor! Först lite klyftisar och ugnsgrillad kyckling... Trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards