iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

En söndagsmiddag mättare

Av ell - 11 november 2012 19:12

Söndagskvällens tystnad och lugnet mellan det att dottern somnat och att Solsidan börjar. Kom för ett par timmar sedan hem med varsin sådan här portion i magen...



Mmmm. Fars Dags-middag lagad av min far. Han fick sina självklara Fars Dags-presenter av mig och min syster, ett gottepaket bestående av fläsksvålar, vingummin, Polly och Bilar. Undrar hur många påsar fläsksvålar och vingummi han fått genom åren... Delar av släkten samlad, några gick sedan ut och spelade boule medan min dotter fick gunga med sin mormor. Under tiden låg syrran och jag på varsin soffa och pratade om spöken. Slappisar kallade de oss när de kom in igen. Har inte så stort val, svarade jag. En helt vanlig Fars Dag med andra ord.


Det har blivit en del film den senaste tiden, film och böcker har fått ersätta mitt vanliga heltidsjobb. Genom att leva mig in i en film eller i en bok kan jag för en stund försöka glömma att det gör ont, är så fruktansvärt trött på att tänka på eller prata om att det gör ont, jag får leva genom fiktiva karaktärer ett tag nu istället. Igår såg vi Soul Kitchen (en film om mat men utan matporr eller något som helst romantiserande kring mat, om oreda, pengar, musik, fängelse och lite kärlek). Häromdagen såg vi American Splendor (om en man som är en seriekaraktär), kan rekommenderas. Ikväll blir det nog The kids are all right.


Så går man in i vecka 22 i morgon. Gossen där inne har en alltmer tydlig dygnsrytm, men också en viss rytm över de olika dagarna. Ungefär varannan dag verkar han vara extra pigg och livlig, varannan tar han vilodag. Tänk om man kunde få ha det så jämt. Helg varannan dag.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards