iskrivandestund

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av ell - 6 mars 2013 22:26

Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.


Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt med stimulans, och jag tror nog till och med karln gör det trots att han är fullt rörlig och och tar ut henne på långa strapatser nästan dagligen. Hon är omättlig. Trots två utevistelser under en dag på förskolan, lite vuxen-aktiv innelek, en eller ett par timmars lek och spring på berget här utanför - "Lek med mig!" och "Jag vill gå ut mera!" Jag läser sagor för henne, pysslar, har spa-kvällar med massage och tända ljus, allt jag kan komma på som är någorlunda lugnt och som funkar här hemma. Han gör de andra mer aktiva utegrejerna med henne. Och det är inte det att hon inte kan leka själv, hon är jättebra på att gå upp i egna rollekar med sina saker på sitt rum. Men ååh, vad jag ser att hon kommer ha glädje av sitt syskon snart. Och vad hon kommer att älska när våren/sommaren kommer och vi kan vara ute längre stunder och oftare när vi kan vara ute allihop tillsammans. Att hon och jag kan gå ut. Tycker så synd om henne som måste vara inne med mig hela eftermiddagar när mannen jobbar, även om hon varit ute på förskolan. Räcker inte alls. Hon har SÅ mycket spring i benen, i kroppen, ska anmäla henne till dans eller gympa till hösten tänkte jag.


Annars, ingen större förändring. Mvc i morgon. Såg Hobbit i helgen, uppdelad på två kvällar nedkrupen i sängen med tusen kuddar för att jag skulle orka    Jag, mannen och dottern var också en sväng hos min syster och hennes karl på raw food-fika, det var fika utan socker, utan mjöl, onyttiga fetter och det ena och det tredje. Gott var det i alla fall att fika gott samvete-fika

 


Beställde en vårjacka nyss, en vanlig jacka, underbart. Kändes overkligt på något sätt. God natt  


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards