iskrivandestund

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Jag hör barnen i pulkabacken

Av ell - 9 december 2012 14:26

 

I detta vinterlandskap traskade dottern nyss iväg med sin moster till pulkabacken en bit bort. Jag hör dem genom fösntret. Snön yr. Vinden har tilltagit idag. Snäll moster som ger sig ut med ett litet snötroll   Dottern har pratat om mosterpulka ända sedan hon vaknade i morse.


Igår kväll såg vi en riktigt bra film, Incendies (Nawals hemlighet). Kan verkligen rekommenderas. Ingen feelgood-film direkt men gav upphov till mycket känslor och samtal mellan mannen och mig. Började lördagkvällen i soffan med kaffe och glögg, men snart orkade min arma kropp inte sitta längre så vi fick fortsätta filmkvällen i sängen.


Dagarna som gått... I onsdags var jag på julfest med jobbet, roligt att träffa alla igen! Åt en jultallrik, det dracks glögg och lektes lekar. Allt var passande nog lugnt och stillasittande, det kändes dock i kroppen när jag kom hem så helt färdig gick jag och lade mig. Jag orkar ungefär en dryg timmas socialt umgänge åt gången nuförtiden, tur att alla andra också bara sitter inne den här tiden på året så jag slipper ha dåligt samvete   Blir trött och grinig som en gammal bitter tant om jag inte får vila och vara i fred, men jag ska lagra lite gott humör till i vår. Hav överseende.


Det är så fint...

 

det här med vinter.


Och så kan man

 

julpynta! Även det här året finner man dock tomtar och annat på andra platser än där man ställt dem. Till exempel nedbäddade i någon dockvagn. Undrar hur de kommit dit?


Och annars... Två vattengympa-pass som vanligt. Eftersom jag fått mer ont den senaste tiden börjar det bli besvärligt att ta mig dit, tycker hållplatsen jag åker till ligger lite för långt bort från själva vattengympan. Så att vara i vatten är skönt men det är projektartat med logistiken kring den, vet inte riktigt hur jag ska göra.


Mannen jobbar. Dags att börja förbereda lite inför den stora dagen som är på onsdag, dottern fyller tre. Presenter som ska inhandlas och allt det där   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ell - 20 mars 2013 12:49

Gick in i Vecka 40 i måndags, 40 av 40, eller längre. det vet man aldrig. Väntar på att lunchen ska bli klar i ugnen, mannen sover efter nattjobb och dottern är på förskolan. Precis kollat klart på Call the Midwife, mysig serie och kul med en histori...

Av ell - 13 mars 2013 12:18

Det blev ingen igångsättning i måndags. Jag är fortfarande gravid i allra högsta grad med en mage som sjunkit sedan i förrgår, hurra för mina lungor (luft, äntligen!) inte hurra för kissblåsan... Fick först komma in och köra ett ctg i en sådär fyrt...

Av ell - 10 mars 2013 21:24

Så har det blivit söndag kväll och en massa praktiska arrangemang är gjorda och förberedda. Försöker få lite stämning och tog en kopp te, pratar lite med mannen och borde sova snart. För hur ska man förbereda sig inför att morgondagen kan bli på två ...

Av ell - 6 mars 2013 22:26


Ska snart gå och lägga mig med En man som heter Ove. Någon annan man får jag inte krypa ner med ikväll då han som inte heter Ove är på sitt jobb.   Den senaste tiden har jag känt mig enormt otillräcklig beträffande att ge min dotter tillräckligt ...

Av ell - 1 mars 2013 12:06

Då har vi kommit in i mars, årets första vårmånad och även månaden med bf. Tänk att det är den här månaden vi ska bli en tvåbarnsfamilj. Men än är det riktigt dags, det är några veckor kvar. Har redan för två veckor sedan börjat få meddelanden, mail ...

Ovido - Quiz & Flashcards