iskrivandestund

Alla inlägg den 4 december 2012

Av ell - 4 december 2012 17:35

Min nya vän på väggen i sovrummet visar Emil för dottern medan jag halvligger/sitter bredvid med datorn. Hon har varit hemma idag för magsjuka, klart vi skulle få hit det nu inför födelsedag och allt. Den får gärna försvinna till dess! Mitt lilla troll som hade sett fram emot att få åka pulka idag   Verkar inte vara alltför aggressivt, har inte hänt något sedan i morse.


 


Snön har kommit, föll igår natt. Igår var jag en bambi på väg till vårdcentralen, inser behovet av isdubbar till kryckorna. Känner nu även större sympati med gamlingar med käppar och kryckor sedan jag känt hur halt ett bussgolv är när man försöker stödja sig på sitt hjälpmedel för att ta sig fram i gången. Inte stabilt. Stackars gamlingar, de har det såhär varenda vinter.




Var hos läkaren igår, blev sjukskriven januari ut. Känns trots allt bra att ha någonting att ställa mig in på en lite längre period den här gången, det har ju blivit några turer med undersökningar och bedömningar vid det här laget. Har mött bra och förstående läkare varje gång men det är klart något tröttsamt att dra samma historia gång på gång då det med undantag av en gång alltid är olika läkare jag kommer till.

Vecka 25. Gick alltså in i den sista trimestern igår. Femton veckor till vi får träffa vår gosse, femton veckor känns inte länge.

Ovido - Quiz & Flashcards